www.samlil.co.il

סמליל

|

ברנדינג בעברית

סמליל header image 2

ניצן רוזנברג: החזית – עיצוב גרפי ישראלי


"החזית – עיצוב גרפי ישראלי", פרוייקט הגמר של ניצן רוזנברג בוגר המכון הטכנולוגי חולון – HIT, שעיצב אריזה גרפית לתכנית טלוויזיה הבוחנת את התפתחות העיצוב הגרפי בישראל תוך התמקדות במעצבים המייסדים.

"כל פרק עוסק בנושא מסוים דרך התמקדות בפועלו של מעצב ספציפי והפתיחים מציגים את שפתו, רוחו ופועלו של כל מעצב כהקדמה לפרק."


דן רייזינגר

מעצב ויוצר רב-תחומי. מאבות המודרניזם בישראל, פורץ דרך בשפתו המודרניסטית והבינלאומית המשתמש בצבעים בסיסיים ומשניים ובצורות יסוד.

צבי נרקיס

מעצב וטיפוגרף. מאבות הטיפוגרפיה הישראלית התמחה בעיצוב אותיות דפוס (גופנים) תוך מחקר של מקורות הכתב העברי, עיצב כ-14 משפחות אותיות.

דוד טרטקובר
מעצב גרפי ומתעד תרבות העיצוב בישראל. אמן פוליטי חברתי אשר בכרזותיו נוהג לשלב בין טקסט לדימוי החזותי המצוי.

מתהליך העבודה
להכנת הסרטון של דוד טרטקובר הודפסו כ-200 דפי A4 שנקרעו ידנית וצולמו בסטופ-מושן.


תוויות:   ,,,,,,,,,,,
12 ביולי, 2010 | 15 תגובות

פירגון

15 תגובות עד כה ↓

  • 1 kuanna // 12 יול, 2010 בשעה 7:59

    מעולה!
    מדהים לראות את העבודות המוכרות בתנועה,
    האנימצייה של רייזינגר מדוייקת להפליא, כיף לראות!
    עבודה חשובה מאוד!

  • 2 Amos_v // 12 יול, 2010 בשעה 8:01

    יפה לאללה, משאיר תחושה ש"אני רוצה לראות באמת סדרה כזאת, זה בטח יהיה מעניין". נורא ציפיתי לראות גם את יוסי למל. העבודות שלו חדרו מאוד למודעות הישראלית

  • 3 ernesto // 12 יול, 2010 בשעה 8:11

    הרעיון טוב, הקונספט טוב, אבל האתגר גדול מדי על סטודנט זה. Cmyk זה מאוד מאוד ראשוני ושחוק כבסיס לעבודה, שלושת צורות הבסיס?, הטיפוגרפיה הכלכך בוסרית בלוגו….
    לא רואים כאן מספיק מנפח הפוייקט ואולי לא נשלחו מספיק חומרים, לכן כרגע זה נראה מאוד לא משתנה ממעצב לטיפוגרף ושוב למעצב נוסף.
    עיצוב לטלייזיה זו מדיה קשה מאוד, אך עיצוב למעצבים פי כמה וכמה, המון בהצלחה בהמשך דרכך! 

  • 4 Noa // 12 יול, 2010 בשעה 9:46

    הסרטונים מקסימים ויפיפיים!

  • 5 yaronimus // 12 יול, 2010 בשעה 9:59

    וואו וואו וואו
    איזו עבודה מאלפת – הלואי שערוץ 8 יבקש ליצור סרטים תיעודיים לפתיחים האלה. הטיפוגרפיה קולעת לנפשו של כל מעצב שעליו עוסקת התכנית. השימוש בקליגרפיה של צבי נרקיס והחייאתה הוא מדהים, ויצירת הכרזה החיה המונפשת עם קרעי הנייר בסגנון רייזינגר הוציאה לי את המילים מהמקלדת.

    עבודה נכונה ונחוצה בוואקום הנוכחי.

    כל הכבוד!!

  • 6 yonil // 12 יול, 2010 בשעה 11:27

    לדעתי יש הבדל גדול מאוד ברמה של הכותרות בפתיח והסרטונים עצמם.
    הלוגו והכותרת לתוכנית מרגישים לי קצת פחות טובים ולא שלמים בעיקר טיפוגרפית.
    לעומת זאת, הסרטונים כשלעצמם – פשוט מעולים!!! רייזינגר וטרטקובר יפהפיים, עשויים בצורה מקצועית, כל-כך יפה ולדעתי מאוד טלוויזיוניים, זורמים נכון, לא משעממים לשניה ופונים לקהל שהוא רחב בהרבה מקהל המעצבים בלבד – שזאת נקודת זכות אדירה בימים אלה שהמילה "עיצוב" מתקשרת בדרך-כלל לריהוט ואבזור המטבח והבית.
    מצוין.

  • 7 Bob // 12 יול, 2010 בשעה 12:23

    אחלה עבודה. רואים שהושקעה מחשבה לגבי רפרנסים הן של המעצבים עצמם והן של מקורות המושן-דיזיין שהשפיעו על תהליך יצירת העבודה.
    יש עדיין כמה דברים בוסריים: הלוגו, הבחירה הפונטית בין הקטעים אומנם נכונה אבל עדיין מטופלת קצת משעמם… (בתוך המעברים היא מאוד מוצלחת לדעתי). המעברים בין המקטעים נראים גם לא קשורים כשפתאום יש טשטוש תנועה לא קשור…
    חוץ מזה אחלה קונספט ואחלה עבודה ולפרקים ביצוע מהמם.

    וכמובן, תודה לך שהזכרת לי את הרפרנס לעבודה הזאת –
    http://www.youtube.com/watch?v=4yOjts0tpco
    וכבוד לרייזנגר שקיבל את הטיפול שקיבל פול ראנד :)

  • 8 אסף מירון // 12 יול, 2010 בשעה 12:33

    נפלא! נפלא! מזמן לא התרגשתי כל כך מעבודת עיצוב, העור שלי עדיין סומר. הפתיח של רזינגר מדויק, חי, מצליח להעביר את עולמו החזותי של המעצב בצורה מעוררת פליאה ממש. מרגישים את האהבה של היוצר למעצבים אלה בכל נים ונים, בכל פריים ותנועה. עבודה ברמה הגבוהה ביותר. שאפו!

  • 9 יותם // 12 יול, 2010 בשעה 13:23

    מסכים עם יוניל בגדול;
    הסרטונים מצויינים, סחטיין.
    התדמית והאריזה חלשים.

  • 10 מאיר // 12 יול, 2010 בשעה 19:54

    העבודות של רייזינגר מיתרגמות לאנימציה בצורה יפה – מזכיר את מה שעשו בזמנו עם עבודות של מילר ברוקמן – http://www.youtube.com/watch?v=JWIoIOegZHE (כמו גם ההומאז' לפול ראנד שהוזכר).
    החלק של טרטקובר מעניין אבל האינטרפטציה צורמת, אולי כי הטכניקה משתלטת על התוכן; גם הפתיח על נרקיס לא מגיע להרמוניה בין המקור להתערבות הקיימת בקטע הראשון.
    עם זאת יפה לראות את הניסיונות וההתייחסות הרצינית לנושא.

  • 11 גולדפיין // 14 יול, 2010 בשעה 14:26

    שמחתי לראות כי בחירתך לנושא לפרוייקט גמר הינו הומאג' למעצבים מקומיים. בחירה זו משקפת בגרות מקצועית ועניין במקצוע אותו בחרת ללמוד… ותודה על הקליפים!

  • […] This post was mentioned on Twitter by sketchbook, sketchbook. sketchbook said: תודה http://www.samlil.co.il על העדכון חשוב הזה וכמובן לניצן רוזנברג על עבודה מעולה http://fb.me/BCMeRPnP […]

  • 13 Johanna // 16 יול, 2010 בשעה 17:28

    פוסט מפורט עם התהליך המלא של הפרוייקט למתעניינים, בבלוג "ארגז החול" (בלוג עבודות סטודנטים):

    http://www.thesandbox.co.il/?p=127

  • 14 DovKroll // 18 יול, 2010 בשעה 11:02

    אני מסכים עם כמה תגובות פה שציינו את החולשה של הלוגו והכותרות לעומת הסרטונים עצמם.
    הסרטונים באמת יפים אבל הדבר שהכי מפריע לי זה הבחירה של הקטע המוסיקלי שנקרא jitterbug שגם הופיע בפתיח הגרפי של הסרט מלהולנד דרייב של דיויד לינץ'.

  • 15 ג'ודי הן // 11 מאי, 2011 בשעה 12:09

    ניצן – יש לי אימייל חדש והישן נפרץ ואין לי אותו. עד שמצאתי אותך! התקשר אלי – מזמינה אותך ואנה לבוא שוב לביקור בעין חרוד – גם ראיתי את המאמר על אנה בידיעות. מאד רוצה לשמור על קשר אתכם.