www.samlil.co.il

סמליל

|

ברנדינג בעברית

סמליל header image 2

מודיעין – אנשים בונים עיר בונה אנשים

אלפי האנשים שגדשו אתמול בערב את קניון עזריאלי במודיעין, נראו מוטרדים יותר מהבחירה בין ג'ינס לחולצה, מאשר מההחלטה המשמעותית שעמדה להתקבל קומה אחת מעליהם באולם הכנסים של הקניון – בחירת השפה התדמיתית והסיסמה שייצגו את המיתוג החדש של העיר בה הם חיים.
באירוע שסימן את סיום השלב הראשון בתהליך מיתוג העיר בניצוחה של חברת המיתוג ing moving brands, השתתפו כ-150 אנשים, נציגי העיריה, חברי וועדות, תושבים ואורחים.

הערב, תחת הכותרת "מודיעין מכבים רעות. מותג", שנבחרה כתשובה לשאלה שהניעה את המהלך "מודיעין, מותג?", נפתח בקטע מוזיקלי של בני נוער שביצעו את השיר "ככה זה" של ברי סחרוף. מילות השיר "אל תחפש רחוק, תישאר קרוב, כי ככה זה לאהוב את עצמך", יצקו קרקע מושלמת להצגת המהלך שמטרתו היא הסתכלות פנימה – חיפוש אחר הערכים שמייחדים את העיר ותושביה, מבפנים החוצה ולא רק כמעטפת חיצונית.
את שלב הנאומים פתח ראש העיר מר חיים ביבס, אחריו דיברו נציגי העירייה האחראים על המהלך וחיממו את הבמה לקראת המופע המרכזי – הצגת התוצרים על ידי המעצב יורם רובינגר, ארט דיירקטור ושותף בחברת ing.
יורם החל בסקירת תהליכי מיתוג ערים בארץ ובעולם: אמסטרדם, מלבורן, כרמיאל, עכו ותל אביב. מסע מסביב לעולם, ברחבי ישראל ובחזרה למודיעין, עם סרטון קצבי שסיכם למעלה משנה של עבודה ויצר את האווירה המתאימה לקראת הצגת מקורות ההשראה, הפתרונות והיישומים.

מסכים מתוך סרטון סיכום תהליך העבודה על המיתוג החדש


מקורות ההשראה
האור, האש והלפיד – "כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן".

סקיצות מתהליך העבודה

מותג 1 – האנשים

אלמנט פיסולי – לוגו מרחף מעל הכניסה לעיר על גבי קונסטרוקציה שקופה

מותג 2 – האור והאש

משמאל – הפיכת אחת הלהבות לדמות הפונה לילדים


מותג 3 – הקהילה כקליידוסקופ אנושי

שלושת הלוגואיםבנוסף ללוגו הועמדו לבחירה גם חמש סיסמאות:
א. מתקדמים למודיעין מכבים רעות
ב. המחר בידיים שלנו
ג. מקום שמשקיעים בו
ד. אנשים בונים עיר בונה אנשים
ה. בגלל האנשים

גלוית ההצבעה

עם סיום הצגת הלוגואים והסיסמאות, חולקו לקהל גלויות ועליהן כל אחת מהאפשרויות לבחירה – חמש הסיסמאות ושלושת הלוגואים. הבחירה הייתה אנונימית, כל גלויה הוכנסה למעטפה והמעטפות הוכנסו לתיבות הצבעה.
משקל הקולות התחלק בין 20% לראש העיר ו-80% לחברי המועצה והמליאה.
בתום הפסקה בת כ-15 דקות במהלכה נספרו הקולות, נקרא הקהל לחזור לאולם להכרזה על התוצאה מפי יו"ר מועצת הנוער, גל אלבז: לוגו מס' 3 "הקליידוסקופ" וסיסמה ד' "אנשים בונים עיר בונה אנשים".

רגע לפני ההכרזה על התוצאה שנבחרה ברוב קולות, הופנתה אל יורם שאלה מהקהל בנוגע ללוגו שהוא הכי אוהב.
התשובה הייתה ש"כולם היו בני… יש לי העדפה אישית אבל לא הייתי מניח על השולחן משהו שאני לא תומך בו בשתי ידיים". הערות נוספות שהתקבלו במהלך ההפסקה התייחסו לפלטת הצבעים של הלוגו הנבחר, החיוורת מעט בהשוואה לשתיים האחרות. יורם התייחס לנושא ואמר שלמרות שאלה גירסאות סופיות, עניין הצבעים יטופל במקצה שיפורים לקראת השלב הבא – שלב ההטמעה.

לקרוא עוד
מודיעין, מותג? – יוצאים לדרך
מודיעין, מותג? – סיבוב שני
כרמיאל לגדול ולגדל
חצי האי עכו – עיר תרבויות הים התיכון

תוויות:   ,,,,,,,,,
22 ביולי, 2010 | 4 תגובות

פירגון

4 תגובות עד כה ↓

  • 1 אסף מירון // 22 יול, 2010 בשעה 14:57

    רעיון הקליידוסקופ הוא רעיון נחמד, למרות שהוא לא באמת מבדל את מודיעין משאר הערים בישראל. יש ערים מעורבות ומגוונות הרבה יותר בישראל. בכלל, נראה שמדובר ברעיון אחד שמבוצע בשלוש וריאציות דומות מאוד, גם מבחינת ההעמדה והטיפוגרפיה וזה קצת תמוה בעיני. לעניין ביצוע הסמלילים הסופיים, לצערי הם נעים מחלש לחלש מאוד. הסמליל שנבחר עשוי רע מאוד, נראה גנרי לחלוטין עם שקיפויות לא מחמיאות וסקלת צבעים די משונה. ניתן להשליך את הסמליל הזה לאלף ארגונים אחרים והוא יעבוד רע באותה צורה. אין בו שום יחוד. דווקא לרעיון הלהבות היה פוטנציאל גדול. מבחינה חזותית הוא מספק כר צורני רחב והוא מדויק הרבה יותר מבחינה רעיונית בחיבור מודיעין עם הסטורית המקום הקשורה למכבים. חבל, היתה יכולה להיות כאן הברקה אמיתית.

  • 2 גולדפיין // 22 יול, 2010 בשעה 21:13

    אין אפס. כשיש תהליך יש עבודה! כל הכבוד יורם. אני גם הולך על רעיון הלהבות (לוגו 2) אבל אני יכול להבין מדוע אנשים בחרו דווקא את לוגו 3. הוא מובן, קל לעיכול ו"יפה". זה מה שקורה כשצריך לספק אלפי לקוחות, התוצאה לא יכולה להיות אלא מכנה משותף… מעניין יהיה לראות את ההטמעה.

  • 3 יקי // 23 יול, 2010 בשעה 23:46

    התגובות עד כה בקהילת האינטרנט במודיעין לבחירת הסיסמא הנ"ל הן שליליות למדי – תחושת החמצה גדולה של תהליך המיתוג בו הושקע כסף רב ממסי התושבים, והרגשה שמדובר בבגדי המלך החדשים.

    אחד מהתושבים העלה את הדמיון המפתיע לסיסמת חיל חינוך שטבע אלוף מיל' אלעזר שטרן: "עם בונה צבא בונה עם".

    תגובות דומות היו כאשר ing הציגו את הסיסמא "מודיעין עיר תושביה" ובלחץ התושבים העירייה נסוגה מהסיסמא הזו. מעניין מה יקרה הפעם.

    אתם מוזמנים להתרשם מתגובות תושבי מודיעין הן בבלוג שלי, מודיעין-ווטש והן בפורום מודיעין בתפוז בקישורים הבאים:
    http://watch.modiin.us/?p=2867
    http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=313&MessageId=143544026

  • 4 יקי // 26 יול, 2010 בשעה 22:04

    אגב, תיקון טעות – נכתב לעיל כביכול "משקל הקולות התחלק בין 20% לראש העיר ו-80% לחברי המועצה והמליאה". ראש העיר אמר בדבריו בפתיחת הערב כי הציעו לו לעשות כך, אך הוא החליט שלכל אחד באולם יהיה קול שווה בבחירה בין האלטרניבות שהועלו להצבעה.