www.samlil.co.il

סמליל

|

ברנדינג בעברית

סמליל header image 2

כרמיאל לגדול ולגדל


העיר כרמיאל נוסדה בשנת 1964, צעירה יחסית, מתוכננת, נקייה וירוקה אך למרות זאת חווה בשנים האחרונות האטה בהגעת משפחות צעירות.
לנוכח עובדה זו החליט ראש העיר עדי אלדר למתג אותה ולהדגיש את ערכיה הייחודיים למשפחות וזוגות צעירים.

לביצוע המיתוג, נבחרה חברת שיר שפיצר המתמחה במיתוג עירוני (חולון עיר הילדים ועוד…), בשיתוף סטודיו נוימן.
כהכנה לתהליך, בוצעה היכרות מעמיקה עם העיר ואנשיה והתבצע ניתוח החוזקות, החולשות, וההזדמנויות שיש לעיר להציע. תהליך בחירת הנושא המוביל של מיתוג העיר, נערך בשיתוף עם הקהילה – נציגים של הסקטורים השונים בעיר, כולל: נציגי העירייה, חברי מועצת העיר, נציגי ארגוני מתנדבים, נציגי שכונות, ועדי הורים, נציגי עולים, נציגים מהתעשייה והמסחר ואחרים. לאחר שלושה ימים של סיעור מוחות, נבחנו חמש חלופות שונות למיתוג העיר, ומתוכם נבחרה החלופה הטובה ביותר: "כרמיאל עיר לצעירים בני 30-40".

המהלך הושק בחודש ינואר השנה, באירוע בו נחשף המותג החדש "כרמיאל לגדול ולגדל" (הודעה לעיתונות).
נוי ניימן מעדכן בחומרים חדשים – תודה!







תוויות:   ,,,,,,,,,,
3 ביוני, 2010 | 21 תגובות

פירגון

21 תגובות עד כה ↓

  • 1 מעצב/ן // 4 יונ, 2010 בשעה 0:09

    אהבתי את המסגרת הגראנג'ית בפוסטרים ואת הקו האיורי של כל מה שהוא לא הדמויות.

  • 2 gupr // 4 יונ, 2010 בשעה 4:00

    די אהבתי, חוץ מהלוגו – האיורים הקטנטנים שם מיותרים. וגם הסלוגן.. מאולץ.

  • 3 אלכס אורלוב // 4 יונ, 2010 בשעה 10:46

    שונה, מרענן ומדהים

  • 4 שששששש // 4 יונ, 2010 בשעה 14:33

    קצת מעצבן הפוסטר של "אירוע השקה של מותג כרמיאל". לא יודע מי קהל היעד של הפוסטר הזה, אבל יש משהו מאוד מנותק ולא אנושי בפנייה ובטון שלו. להתייחס אל תושבים, אל קהילה כאל "מותג" זה לא כיף ולא נחמד.

    לגבי אתר האינטרנט: לא יודע אם מישהו שם לב לזה, אבל בכרטיסי הביקור מופיעה כתובת שגויה של אתר האינטרנט העירוני (מאייתים את המילה כרמיאל באנגלית באות K ולא באות C כמו שמופיעים בכרטיסי הביקור שמצורפים כאן). זו הכתובת האמיתית בכל אופן: http://www.karmiel.muni.il
    כאשר אני נכנס לאתר של עיריית כרמיאל — אין בו שום זכר לשפה החזותית שמוצגת כאן, למרות שאני קורא כאן בפוסט שהמיתוג הושק לפני חצי שנה (המון זמן). מדוע זה כך? אם לשפוט על פי זה שמופיעות בפוסט רק הדמיות ולא צילומים אמיתיים — האם גם ברחובות העיר הגרפיקות החדשות עוד לא מתנוססות?

    הערה או תהייה אחרונה לגבי פער הסגנוני והצבעוני הגדול בין הלוגו המסורתי של עיריית כרמיאל (בו לא נגעו) לבין הקמפיין המיתוגי המחודש של העיר. אני לא ממש מבין מה זה אומר למתג עיר מחדש, ואני לא מבין מדוע הלוגו המסורתי של העיר מופיע בכל זאת על המעטפות והניירת שמופיעה כאן, ובכלל – מה היחסים בינו לבין כל הגרפיקה החדשה שהפיקו לכבוד העיר, ומדוע לא עשו בו שימוש (אלא הדביקו אותו כך, סתם, בצורה מלאכותית), וכו'.

  • 5 Distortion // 4 יונ, 2010 בשעה 20:38

    שששששש,
    יש גם אתר חדש, אני יודע בוודאות מכיוון שחברה טובה שלי כתבה להם את התכנים.
    אני מאמין שהוא יושק בקרוב, ובטח יהיה באותה השפה.
    ————————————————————-
    אהבתי מאוד את האיורים והצבעוניות, מצטרף לדבריו של אלכס זה באמת שונה ומרענן.
    לי אישית יש קצת בעיה עם המעטפות וניירות המכתבים, הסטריפים נראים  גדולים מידי ביחס לפורמט עליהם הם מודפסים, והלוגו של עירית כרמיאל מודבק שם כאילו ואין לו קשר לכל המסיבה המסיבה הזאת.
    כרטיסי הביקור חמודים.
    לגבי שלטי החוצות, מי לעזאזל יקרא את כל הטקסט הזה ? הוא נמוך מאוד וקטן

  • 6 אלכס אורלוב // 4 יונ, 2010 בשעה 22:19

    וכמובן שמישהו כאן התנדב לקחת לופה ענקית ולמצוא שגיעת כתיב. העיקר לא לפרגן לאפ'חד.

  • 7 אורית עריף // 4 יונ, 2010 בשעה 23:15

    אלא ה- 5 סנט שלי: היחסים בין משקל הדמויות המוצללות לבין שאר איורי הקו צורמים. הסילואטות כבדות מדי על הקו הדקיק הזה. (ראו למשל את שלט החוצות הצהוב בו דמות רוכבת על אופניים שנראים לי כורעים תחת הנטל… )

    ובהזדמנות זו – תודה על האתר המושקע והמעניין!

  • 8 קורטז // 4 יונ, 2010 בשעה 23:35

    הלוגו עצמו גרוע מבחינת הטיפוגרפיה והאיורים שמרגישים זולים. שאר האלמטים לא מהפכניים אבל חביבים ועשויים היטב.
    מסכים מאד עם ההערה של מעצב/ן לגבי האיורים.
    שששששש מתגלה כטרחן לא קטן. ביי.  

  • 9 אורן פייט // 5 יונ, 2010 בשעה 1:17

    שששששש,
    אפשר להניח שפוסטר ההשקה מיועד עבור צוות העירייה והקהל המקצועי שהגיע לאירוע חשיפת המותג החדש – לא ברור מה הבעיה עם הכותרת שמתארת את מהות האירוע, חשיפת המותג כרמיאל כמו המותג חולון, תל-אביב או מלבורן.
    במרכז הארץ ובוודאי שבחו"ל זה בסדר, אבל לעיר צפונית שעוברת מהלך דומה אסור להשתמש במושגים מקצועיים כמו "מיתוג" כי אלה "תושבים בקהילה"? נשמע ממש כמו איימיש.
    לגבי ההתייחסות לפרטים כמו שגיאת כתיב או טקסט על שלט – כנראה לא הובן שאלה קבצים שנשלחו באדיבות הסטודיו (שים לב למבנה תיבת הטקסט הזהה בין שלושת השלטים, היא רק ממלאת מקום).

    כתושב רמת-גן, עם בורסת היהלומים, עם המגדל הגבוה בישראל, עם הספארי ועם היסטוריה תעשייתית כמו מפעל עלית, אני מקנא בהם.
    לטייל עם הכלב ולראות שלטים ברחוב, לפתוח את המקומון או לקבל מכתב מהעירייה עם שפה עיצובית כזו, שהייתי מצלם בכל מקום בעולם כמקור השראה.
    לנו יש את "זה מצויין, זה רמת-גן" עם שמש וסוויש:
    http://www.ramat-gan.muni.il

  • 10 מ' // 6 יונ, 2010 בשעה 0:29

    אתר רמת גן מעורר השתאות – במיוחד הבאנר לשבוע הספר -אין חוקים נגד דברים כאלה?
    בנוגע לכרמיאל…בסה"כ חביב ונעים. מבלי להכנס לקטנות של עובי קו ושגיאות כתיב. הלוגו מורכב מידי לטעמי. עדיף היה לוגו טיפוגרפי בלבד- זה היה מחזק את השפה ומונע את הצורך בשימוש בו בגודל כ"כ גדול בניירת.

  • 11 Bob // 6 יונ, 2010 בשעה 10:35

    אני חייב לפרגן לאורן פייט על הסבלנות והטוב לב. אני הרבה זמן קורא את הבלוג הזה ורואה פוסטים טובים יותר וטובים פחות. אנשים כאן משחררים את הלשון שלהם ומוציאים רפש על עבודות של אנשים אחרים ולרוב לא בצדק. אנחנו לרוב לא יודעים מה התרחש מאחורי התהליך העיצובי.
    אף פעם זה לא שחור ולבן. לקוחות זה עם בעייתי, כל מעצב יודע (במיוחד עירייה! אנשים שאין להם מושג בעיצוב וישר נצמדים לדברים המכוערים שמוכרים להם כי זה הכי נוח וקל) אבל עדיין יש כאן אנשים (תל אביביים נורא) שנתפסים לדקויות ומוצאים נימוקים שלא קשורים לתהליך אלא רק לתוצאה הסופית בתגובות שלהם.
    זה לגיטימי ללא ספק אבל להעיר רק בשביל להעיר זה ילדותי וחסר בגרות. נראה לי שזה נובע ממקום שאולי כואב לאנשים. אם אין לך משהו טוב להגיד, אולי כדאי לחשוב לפני שאומרים את הדברים הרעים.

    לעומת זאת, אורן, כל הכבוד על גילויי הסבלנות שלך מול אנשים כאלה, זאת אחת מהסיבות שאני חוזר קבוע לקרוא את הבלוג (חוץ מעריכה מעולה ומחקר ופוסטים מעניינים ביותר). העובדה שאתה בן אדם…

    (גילוי נאות: אני לא מכיר אף אחד מהאנשים המעורבים בתהליך העיצובי של הפרויקט, של העירייה או את אורן. … אני סתם מישהו שנמאס לו לשבת מהצד ולראות את הגועל נפש הזה… )

  • 12 Rami // 6 יונ, 2010 בשעה 12:28

    תל אביבים נורא ? התגובה שלך הייתה לעניין עד הקטע הזה…
    משם לא המשכתי לקרוא ! לא לעניין בכלל !

  • 13 Bob // 6 יונ, 2010 בשעה 12:54

    @ Rami
    אולי לא הייתי צריך לרשום את זה כי זאת הכללה (אני מתחרט), אבל אני אשמח להסביר למה רשמתי "תל אביביים"…
    מהחוויות שלי בעולם העיצוב בארץ ובתל אביב (אני גר ועובד בתל אביב) יש סוג של פרובינציאליות וחוסר פירגון. זה מתחיל במוסדות הלימוד וכלה במסגרות בהם אנשים עובדים ומעצבים. אין לי ניסיון בחו"ל, אני מודה ואני מדבר על עיצוב באופן כללי, לא רק על עיצוב מותג, שיש חוסר פירגון א-ד-י-ר בקהילת העיצוב התל אביבית. עכשיו הייתי מספיק ברור?

  • 14 אלכס אורלוב // 6 יונ, 2010 בשעה 15:57

    פרובינציאליות וחוסר פרגון – "תל אביבי" או "עולם העיצוב"? מצחיק מאד.

  • 15 שששששש // 7 יונ, 2010 בשעה 9:14

    טוב, לא צריך להיעלב. אני מתנצל אם תגובתי פגעה במישהו. כוונתי היתה נחמדה. סליחה.

  • 16 ארנסטו // 7 יונ, 2010 בשעה 21:49

    תהליכי עיצוב זה מאוד מעניין
    לצערי מוצר או מיתוג או עיצוב ספר, זה לא ממש משנה מה, נבחן בסופו של דבר ע״י התוצאה שלו.
    בבלוג הזה לרוב מוצגים תוצרים סופיים וככאלה הם נבחנים ולא כקייס סטאדי.

  • 17 זלדה // 8 יונ, 2010 בשעה 3:58

    בחירה מעולה, אהבתי את אופן ההצגה ולפי דעתי זה גם ישיג תוצאות.

  • […] – מיתוגה של העיר עכו כ"עיר תרבויות הים התיכון" החל במהלך שנת 2007 בתהליך אסטרטגי מובנה ומעמיק. אירוע ההשקה של המיתוג היה במהלך חודש מאי 2009 והוא היווה למעשה את יריית הפתיחה של רצף אירועים ופעילויות בסימן המיתוג מחדש. במיתוגה של העיר מחדש, חברה עכו אל "שיר שפיצר" המתמחים במיתוג מקומות. "שיר שפיצר" בבעלותם של נפתלי שפיצר ואילן שיר, אחראים למיתוגן של ערים רבות דוגמת חולון וכרמיאל. […]

  • 19 איילת חצור // 17 יונ, 2010 בשעה 13:09

    מעולה!!!

  • […] באותו נושא חצי האי עכו – עיר תרבויות הים התיכון כרמיאל לגדול ולגדל מודיעין, […]

  • 21 מצלמה נסתרת // 16 ספט, 2010 בשעה 0:12

    אחלה צילומים, מאד אהבתי את שילוב הצבעיום, אשמח אם תצלמו את השימוש בפועל, זה גם מעניין.