www.samlil.co.il

סמליל

|

ברנדינג בעברית

סמליל header image 2

חוות תקוע

מאז הקמתה בשנת 1986, מתמחה חוות תקוע בגידול ושיווק פטריות מיוחדות וייבוא ירקות בוטיק: בצלצלי שאלוט, אנדיב ושורש ג'ינג'ר טרי, הנמכרים ברשתות המזון וחנויות טבע.
מוצרי החברה מתחלקים בין שני סוגי אריזות: מוצרים טריים נארזים במגשיות קלקר עם ניילון נצמד ותווית, מוצרים יבשים וטריים נארזים בשקיות מודפסות עם פס ריץ-רץ.
סטודיו ביטויים מיתג אותה מחדש, בתהליך הכולל גיבוש אסטרטגיה, עיצוב לוגו, סיסמה ותדמית חדשים.
מעצבים: אדי גולדפיין ומיכל ספיר

המיתוג הקיים
השפה הויז'ואלית של תקוע המלווה אותה מיום היווסדה מאופיינת על ידי רקע אבסטרקטי בגוונים חמים ותוספת פס צבע המבדל בין המוצרים. במצב הקיים אין מערכת חוקים ברורה, סמל הפטריה והאות T שבמרכזה איננו מזוהה בקרב הלקוחות, הבוחרים במוצרי החברה מתוך ותק ונאמנות. השימוש בפטריה כתבנית חוזרת על השקית מעמיקה את הקשר בין החברה לקטגוריית הפטריות בלבד ומונעת את התרחבותה לקטגוריות חדשות. בחזית האריזות אין איזכור לערכים התזונתיים הייחודיים של המוצרים, אלא בטבלת ערכים קטנה בחלקה האחורי. השימוש בקלקר נוגד את הערכים הבריאותיים, האורגניים והאקולוגיים שהמותג אמור לשדר.

מטרות
1) הצגת "חוות תקוע" כמותג רענן וחוויתי
2) הצגת היתרונות התזונתיים של מוצרי החברה לקהל הוותיק ולקהל חדש שלא התנסה בהם
3) יצירת מערכת חוקים לסדרות המוצרים שתאפשר קליטה של מוצרים חדשים

לוגו חדש

חותמת הפטריה – אלמנט גרפי נלווה ללוגו, משתלבת בתדמית במלואה או כסימן מים ברקע

פלטת הצבעים של החברה

נכסי הליבה עליהם נשען סיפור המותג
1) כפריות – הפטריות והירקות הם חומרי גלם המתקשרים לאדמה ולראשוניות. המילה "חווה" התווספה לשם החדש.
2) מקצועיות – מוצרים השמורים ל"מביני עניין", שפים וחובבי בישול. מוצרים מעוררי סקרנות, בעלי מראה אקזוטי וארוזים ביחידות בודדות שיוצרות תחושה של "נדירות". הערך האישי נשמר בפנייה לקהל היעד באמצעות טיפים, מתכונים ומידע מקצועי.
3) בריאות – טרנד הבריאות, יתרונות המטבח האסיאתי ונגיעה בעולם האורגני, מגדירים את המותג כעכשווי ורלוונטי.

ספר מתכונים – עמוד שער

אריזות חדשות

תוויות:   ,,,,,,,,,
18 בנובמבר, 2010 | 3 תגובות

פירגון

3 תגובות עד כה ↓

  • 1 ענת שרון // 18 נובמבר, 2010 בשעה 20:18

    כצרכנית קבועה וכמעצבת גרפית שמחתי מאוד לראות את המיתוג החדש שנעשה לחברה. השפה הגרפית שנוצרה מעבירה טוב את הכפריות, הרעננות ויש תחושה של אורגני. זה ממש ניראה משהו שמגיע ישר מהחקלאי לסופר. החותמת של הפיטריה שמצטרפת לשפה הויזואלית מהממת בעיני. הייתי שמחה לראות עוד סוגים של חותמות בסיגנון.
    השפה הצילומית של המוצרים מצויינת אלא שאני תוהה אם יש לה מקום כי יש קצת עומס על התוית. במיוחד כשהצרכן רואה את המוצר.
    אבל יש לי כמה שאלות:
    1. כתבתם שההדגשה של הפיטריה שהינה נכס של תקוע כאייקון מקבע את החברה לתחום של הפיטריות בלבד. בכדי לצאת מזה לא היה כדאי לפתח עוד כמה חותמות עם מוצרים אחרים ולהישתמש בהם היכן שצריך?
    2. נאמר שאריזות הקלקר אינן עומדות בקנה אחד עם הערכים הבריאותיים, האורגניים והאקולוגיים שהמותג אמור לשדר זה אמור להישתנות? כי זה עדיין קיים. אני אישית מאוד אשמח.
    סה"כ יש כאן עבודה טובה לטעמי.

  • 2 אדי גולדפיין // 19 נובמבר, 2010 בשעה 14:27

    ענת היי
    תודה על תגובתך. שמח שאת נהינת ממה שאת רואה. לגבי הצילום- היה כאן צורך אמיתי בזיהוי המוצרים שכן מגוון גדול מאד של מוצרי החברה הם פטריות מיובשות הבלתי ניתנות לזיהוי ללא תצלום המקור (קו המיובשים נמצא בימים אלו בהפקה). מכאן החלטנו להשתמש בצילום לכל מוצרי החברה על מנת לשמור על מראה סידרתי. חותמת הפטריה מהווה לינק או שריד מהמיתוג הישן. יש לפטריה מקום של כבוד בסולם הערכים של תקוע. לגבי אריזות הקלקר- את צודקת והחברה מחפשת פיתרונות "אקולוגיים" יותר אך יש מציאות של מחיר וכדאיות.
    שוב תודה על המילים החמות
    אדי

  • 3 טל הובר // 20 נובמבר, 2010 בשעה 19:27

    ריח של אדמה רעננה עולה מהמיתוג החדש ועיצוב האריזות. פלטת הצבעים הרגישה, החותמת והלוגו תומכים נפלא בנכסים של כפריות, טריות ובריאות. אני מאמינה שאתגר בפני עצמו הוא נושא האריזה ומרכיביה, כאשר שיקולים של תקציב ועלות המוצר נלקחים בחשבון ומשפיעים על העיצוב. זו לדעתי, גדולתו של המעצב בעבודה זו.