www.samlil.co.il

סמליל

|

ברנדינג בעברית

סמליל header image 2

דואר ישראל > רשות הדואר

israel post, אבנר גיצלטר, Avner Gicelter, דואר ישראל, רשות הדואר-
אבנר גיצלטר
, סטודנט לעיצוב גרפי בשנה ג' בשנקר, עיצב מחדש את דואר ישראל, במסגרת קורס עיצוב גרפי בהנחיית דני מירב (הטייס). הפרוייקט הוצג באתר BrandNew Classroom.

"רציתי שהעיצוב החדש יתאים לישראל של 2010.
לכבוד שנת ה-60 לעצמאותה (2008), בחרה ישראל בדוכיפת כציפור הלאומית. לכן עיצבתי אותה כציפור של רשות הדואר."

israel post, אבנר גיצלטר, Avner Gicelter, דואר ישראל, רשות הדואר-israel post, אבנר גיצלטר, Avner Gicelter, דואר ישראל, רשות הדואר-
תהליך העבודה
israel post, אבנר גיצלטר, Avner Gicelter, דואר ישראל, רשות הדואר-
נוסטלגיה
israel post, דואר ישראל, דואר, הספתא, תיבת דואר, postal serviceתיבת דואר – משרד הדואר (אוסף הספתא)

-

תוויות:   ,,,,,,,,,,,,,,
19 במאי, 2010 | 14 תגובות

פירגון

14 תגובות עד כה ↓

  • 1 לירון // 19 מאי, 2010 בשעה 17:47

    האסוציאציה הראשונה שלי ללוגו הזה היתה – סופר צי'קן.

  • 2 שוקי // 19 מאי, 2010 בשעה 18:00

    עיצוב וביצוע הסמל פשוט מצויין,
    אבל — ציפור מסמלת תעופה. תעופה מסמלת דואר אוויר. אין שום הגיון לסמל דואר אוויר בישראל. מהבחינה הזו הצבי (אם אפשר לקרוא לזוועה של היום צבי) הרבה יותר הגיוני. הוא מהיר ויבשתי, כמו שהדואר בישראל היה רוצה להתפש.
    לגבי הטיפוגרפיה, היא פשוטה והולמת, אבל ב-ש' וב-א' יש כתמים שחורים שצריך היה לטפל בהם נקודתית.

  • 3 שששששש // 19 מאי, 2010 בשעה 18:07

    נאה. עם זאת – הטיפוגרפיה עדיין לא נדבקת מספיק לסמל.

    מעדיף את הלוגו הנוכחי. כל שכן – את הנוסטלגי.

  • 4 א.זרח // 19 מאי, 2010 בשעה 18:32

    שאיפה מכובדת אבל תחקיר עלוב. הדואר הוא חברה בשם דואר ישראל. לעבוד קשה עבור לוגו של רשות הדואר ששבקה חיים זה כשלון מסחרי ידוע מראש. מישהו היה צריך לפקח על העבודה של אבנר.

  • 5 מעצב/ן // 19 מאי, 2010 בשעה 19:57

    תודה על החשיפה רבת הפעמים לbrand new classroom. אך אם ראיתי את זה שם, למה למחזר את זה כאן? זה נחמד שמר גיצלטר מעוניין בחשיפה, אך אני מאמין שהיה עדיף להפסיק אחרי ההיפו החביב שעיצב לגן החיות. הדוכיפת הרסה לו את זה לגמרי. היא מסוגננת מדי, הקשר בינה ובין ה"לוגו" מקרי בהחלט, בכלליות הלוגו הזה חסר מעוף:). בעיני, בלי להיות נוסטלגי, אין ספק שהלוגו המקורי עולה ברמות רבות על הנוכחי ועל עבודת הסטודנט.

  • 6 aya // 19 מאי, 2010 בשעה 20:22

    שינוי החיה מאוד בעייתי בעיני, לא כל שכן לדוכיפת, שהיא ציפור לא מהירה במיוחד שאין לה שום דבר במשותף לשילוח או למהירות.
    לפני שקראתי את ההסבר, זה נראה לי או כמו פיניקס (במקרה הטוב) או כמו תרנגולת.

    סטודנטים איכשהו מצופים לדעת לפתור כל אתגר עיצובי, אבל במקרה של לוגו מאוייר, היה מאוד הגיוני לעבוד בצוותים של סטודנט שמתמקד באיור וסטודנט שמתמקד בעיצוב.

  • 7 יואב עינהר // 20 מאי, 2010 בשעה 0:15

    לא מוצלח. הדוכיפת מעבר לזה שנבחרה בצורה תמוהה לציפור של ישראל.
    (אני אגב, הייתי בעד הבולבול) לא יוצרת שום חיבור רגשי או אסוציאטיבי למותג.
    ובעיני סוג של חטא על פשע (מיתוג דואר ישראל הנכחי, עם ראשו המפוחלץ של הצבי)

    ובעניין ההדמיות, הטרנזיט של פולקסווגן בחווה נידחת ליד מינכן לא מחמיאה לעסק…

    פרטים קטנים זה מה שאלוהים אוהב להמצא בהם.

  • 8 מיכאל // 20 מאי, 2010 בשעה 9:18

    אם לא אהבתי את ה"צבי" החדש ולא חשבתי שיכול להיות משהו פחות הולם- עכשיו העמדתם אותי על טעותי.
    כשאני רואה את ה"חידוש" הזה עולה לי רק שאלה אחת בראש "למה?!"
    -
    יש מישהו שמסנן את הדברים לפני שהם עולים פה לאתר?
    מה הקשר בין דוכיפת לדואר? בגלל שזו "הציפור הלאומית"? כל ילד בכיתה א' יודע שבעבר היו משתמשים ביונים להעברת דואר.
    -
    גם עבודת הסגנון לא טובה. היא נראית מאוד ראשונית (ומה זה רק 6 סקיצות?). הטיפוגרפיה מונחת סתם ולא מטופלת.
    חבל.
    קונספט לא טוב וביצוע חובבני.
    אני בעד קצת סינון באתר הזה…

  • 9 אסף הוכמן // 20 מאי, 2010 בשעה 18:19

    חבר יקר, עיצוב זה רק השלב האחרון של תהליך מיתוג.
    קודם כל תבין לעומק מי הלקוח, מה הוא עושה, מה ההיסטוריה שלו, מה הייחודיות, מה הבידול, איפה המותג היה ואיפה הוא היום. אחר כך תתחיל לחשוב איפה הפערים ואיך אתה ממלא אותם.
    אם היית עושה את זה כמובן שלא היית בוחר ציפור (?) דוכיפת (?) לסמל של הדואר והיית משתמש בשם החברה הנכון והמאוד משמעותי מבחינה עסקית ואופרציונלית – דואר ישראל.
    קצת בזבוז לרוץ ישר לפוטושופ…

  • 10 מירי דהאן // 20 מאי, 2010 בשעה 20:57

    מתגעגעת לצבי של הדואר, הפשוט וקל הרגליים, בכל פעם שאני רואה את סמל הדואר המחודש.

  • 11 לי קורן // 21 מאי, 2010 בשעה 10:18

    אני חושבת שפרט מאוד חשוב הושמט או לא סופר – מטרת התרגיל היתה לייצר לוגו פנטזיונרי לחלוטין לחברה, שאיננו מתחשב בצרכי השוק או המותג.
    מתוך כך, אופשר גם שינוי שם החברה.

    כשכל זאת תחת התחשבות, אני חושבת שיש כאן הצעה מקסימה לחברת דואר כלשהי, שמצליחה להחיות את הנושא ולהעלות חיוך בכל פעם חדש.

  • 12 ארנסטו // 21 מאי, 2010 בשעה 16:36

    יואב היקר הנחליאלי פי כמה וכמה יותר שווה מהבולבול.
    חברים, תרגיל סטודנטים, קצת פרופורציה, הנסיון לחפש אלטרנטיבה ללוגו המאוד לא מוצלח שיש היום רלונטית, יחד עם זאת אכן דרושה כאן יד טובה של מעצב בשל.

  • 13 מיכאל // 21 מאי, 2010 בשעה 17:38

    גם בלי קשר לבריף התרגיל שיכול להיות שהיה "לייצר לוגו פנטזיונרי לחלוטין לחברה, שאיננו מתחשב בצרכי השוק או המותג" מה שיש כאן ראשוני מאוד גם מבחינת הקונספט (שמוסבר בציטוט) וגם מבחינת הביצוע.
    אין סיבה לתת "הנחות" בגלל שמדובר בתרגיל סטודנטים. להיפך.

  • 14 הטייס // 24 מאי, 2010 בשעה 16:35

    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    מצחיק
    אבנר, עזוב אותך, עשית עבודה מעולה! יצירתית ובעלת מעוף ורגישות צורנית ברמה גבוהה מאוד.
    יש לך את זה ובגדול
    (-: